Rabu, 5 Oktober 2011

Citer Mase Kecik..

Nak citer pasal mase kecik gak lah..Mase aku kecik aku suke tengok TV citer kartun macam Dragon Ball,Doraemon , Mojacko , Tomato Man , Sailormoon , Power Puff Girl..Bialah aku nak tengok citer pompuan pon , lelaki mmg di cipta untuk pompuan..Asyik nak tengok laki jek..En GAYah ke ??


Ni haaa..Gambar kartunnye..Tataw la ade yang ta pernah tgk citer2 ni kan...

Itu citer kartun..Pastu ade citer ni tataw la nak genre kan die ape tapi dalam bahase Jepon die panggil Sentai..Bukan Hentai ok...Super2 hero cam Power Rangers , Masked Rider dalam bahase Jepon , Kamen Rider , Ultraman , Flashman , Maskman ,Cybercop , Gaban dan seangkatan ngan citer nie lah..Citer Gaban ni tak sempat pun nak tengok sebab time baru pandai tengok TV , citer tu da tamat ganti ngan citer Masked Rider..Tapi citer ni mmg x logik pon , kate cite tuk budak2 kan..Jangan nak pikir logik sangat la kan..Nak tgk citer logik , g tgk Forum Hal Ehwal Islam..Itu logik..Alhamdulillah..Pastu rase cerdik skit nak belajor , tengok Sesame Street..Tapi aku takot tengok gajah Coklat tu , abang aku takot Big bird..Pelik2 jek kan..Hahaha..

Okeh..Citer paling first skali aku pandai tengok TV adalah citer Ultraman ngan Masked Rider..Mase citer ni di tayangkan , aku tengok jek lah..Walaupun x paham ape2..Aku tengok jek die lawan , die borak2..Pastu time ade raksasa moncol dalam TV tu , mama aku cakap aku tutup muke ngan mata skali..Sebb muke raksasa kan ganas..X kan Raksasa muke cam Dafi plak kan..Baik punyer..Gitu..Jelas2 la baik dan bukan raksasa gitu kan..Haaaaa...

Pastu lame ke besar lame ke maju , makin canggih pakaian diorang nie..Ade tandok lah , kat bahu ade kuku rimau lah..kat lengan ade tulang kongkang lah..Macam2..


Ni citer2 beruniform atau bahase Jeponnye dipanggil "SENTAI"..

Skang ni orang ramai tengok citer Naruto,Bleach ape tah lagi..Tapi aku x minat pon citer kartun gitu..Yang aku masih minat skang nie Citer yang pakaian beruniform la cam tadi..Bawah ni nak tunjuk gambo2 ek...Yang citer kartun Sin Chan jek tgk Zaman skang nie..

Pastu..Zaman sekoloh,orang rajin bace buku..Aku pun rajin gak bace buku..Buku Komik Dragon Ball , Doraemon , Majalah Ujang , Gila - Gila..Beh..Pekse sokmo dapat no 1..Tapi kelas last lah mase tu darjoh 4 ngan 5 jek, darjoh 6 naik kelas dah..Tapi skolah rendah je lah..Skolah menengah Kelas Center..hohohoh..

Oklah..Bye !!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...